Kako spriječiti proljetni umor
Proljetni umor

Proljetni umor je česta pojava i javlja se kod većine ljudi u većoj ili manjoj mjeri. Dolaskom proljeća dani traju sve duže, sunce nas sve jače grije, sve se oko nas budi, cvjeta i zeleni. Usprkos tome, osjećate se loše, nemate energije, tromi ste i umorni. Možda patite od proljetnog umora. Niste jedini.

SIMPTOMI I UZROCI PROLJETNOG UMORA

Simptomi su različiti, ali uglavnom se osjećate umorni, tromi, često bezvoljni i jednostavno imate manjak energije. Moguće su češće glavobolje, ponekad vrtoglavice, te promjene raspoloženja. To je normalno stanje u proljeće. Smanjene količine sunčeve svjetlosti tijekom kratkih zimskih dana, u našem tijelu daju signale za pojačano lučenje hormona melatonina. Dolaskom proljeća, dužih dana s više sunčeve svjetlosti, pojačava nam se lučenje serotonina (hormona sreće). Baš zbog tog hormona većina ljudi voli proljeće, međutim, ta nagla promjena hormona može izazvati proljetni umor. Drugi od uzroka je smanjena tjelesna aktivnost i neadekvatna jednolična prehrana u zimskim mjesecima. Manjak sunčeve svjetlosti može dovesti do manjka D vitamina, a jednolična prehrana do deficita C i ostalih vitamina i minerala potrebnih našem organizmu.

KAKO SPRIJEČITI PROLJETNI UMOR?

Ne trebamo čekati da se “proljetni umor” već dogodi. Možemo dosta toga prevenirati još u zimskim mjesecima i prije dolaska prvih lasta.

BORAVAK NA SVJEŽEM ZRAKU

Ne moramo posebno pisati koliko je poželjno “otići van”. Pogotovo ako imate sjedalački posao i provodite najveći dio dana u zatvorenom prostoru? Nađite način. Lakše je u društvu, s prijateljima, sestrom, bratom, psom, djecom. Zadajte si cilj, pronađite hobi na zraku.

UGRABITE PRVO SUNCE

Bez obzira što sunčanih dana ima manje, što su dani kraći, unatoč hladnoći, ugrabite što više sunčevih zraka. Sunce nam daje D vitamin koji ne možemo nadomjestiti hranom. Sunce nam daje hormon sreće, daje nam energiju. Sunce je život!

POKRENITE TIJELO

Ne dozvolite da vas zima “zamrzne”. Bez obzira na vremenske prilike, uvijek ima načina da se pokrenemo. Na otvorenom ili u zatvorenom. Pokrenite se. Hodajte, trčite, radite nešto.

MISLITE O VITAMINIMA

Iako se naravno želite hraniti lokalno i svejedno što je izbor namirnica smanjen u zimskim danima, svejedno imamo dovoljno da naše tijelo dobije sve potrebno.

– Vitamin C

 je najvažniji vitamin u borbi protiv proljetnog umora. Jedite puno zelenog lisnatog povrća, kiseli kupus, grah, krumpir, citrusi, domaće jabuke.

– Vitamin B

 skupina vitamina B je zaslužna za dobro raspoloženje, važna je za funkcioniranje našeg živčanog sustava i stvaranju serotonina (hormona sreće). Nalazi se u ribi, iznutricama, orasima, integralnim žitaricama, mlijeku, mahunarkama.

– MG

 manjak magnezija dovodi do osjećaja umora, iscrpljenosti, glavobolje, manjka apetita, mišićne slabosti,  grčeva i tremora. Dobar izvor magnezija su cjelovite žitarice, špinat, rajčica, riba, tamna čokolada i mahunarke. 

– Željezo

 manjak željeza uzrokuje osjećaj slabosti i umora te anemiju. Kako bi osigurali dovoljne količine željeza potrebno je unositi više mesa, ribe, sušenog voća, blitve i špinata.

SPAVAJTE I ODMORITE SE DOVOLJNO

Nedostatak sna može također pojačati simptome proljetnog umora. Vrlo je važan kvalitetan san i dovoljan odmor. Ako imate probleme sa snom pokušajte si napraviti rutinu, svaki dan u isto vrijeme. Pokušajte neke od metoda koje vas opuštaju. Izbjegavajte, mobitel, laptop prije spavanja, napravite si toplu kupku ili pročitajte knjigu.

Ako želite vidjeti što nam u Brodsko posavskoj županiji nude naši lokalni proizvođači skoknite do našeg web shopa

2 komentara

  1. Avatar of www. Xmc. Pl www.xmc.pl 01/05/2022 Reply

    Just to let you know your site looks really strange in Opera on my office computer Linux .

  2. Hey how are you doing? I just wanted to stop by and say that its been a pleasure reading your blog. I have bookmarked your website so that I can come back & read more in the future as well. plz do keep up the quality writing

Leave a Comment

Your email address will not be published.

X